• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ta lån på 600 000 kr trots bolån på sig

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Vet inte om det räknas med det på något vis, verkar vara baserat ganska mycket på försäljningsstatistik.. vissa orters team använder det där på gott och ont det finns en del orter i mitt område som fastigheter är värda väldigt lite, men det där programmet tycker ganska ofta ganska höga värden där pga andra orter i närheten som har ok värden..
Varit med på någon sådan värdering där man bedömt värde uppåt miljonen, vilket kanske hade stämt i en populär ort 2-3 mil därifrån. Jag minns inte riktigt vad värdet stannade på, 0 kronor kanske, på det huset. Så maskinella värderingar kan man ta med en nypa salt
Ja, precis. Vårt hus går om vi har tur för 100000, men online-värderingar föreslår värden med en nolla till baserat på försäljningar någon mil bort.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Men Lasseman I mina upplysningskopior har det inte stått ett ljud om värde (förutom taxeringsvärde). Så när används den där uppskattade värderingen och vem ser den?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp